Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

divendres, 25 de setembre del 2020

L'OFICI DE LA MÀGIA  ..!


 






L'OFICI DE LA
MÀGIA  ..!



Miro el Sol, de bon
matí, asseguda a sobre
de la gespa;
cap cosa no vull fer-ne 
que no sigui omplir- me'n
el cos de raigs assolellats.  

No em demaneu de cuinar,
o d'escurar els plats,
tampoc d'escombrar el
sòl o netejar els cristalls
bruts, ...La casa em té força
segrestada.

Vull romandre assossegada, 
calmada, estàtica, immòbil,
inactiva, parada, plàcida,
silenciosa i tranquil.la.

Avui, vull perdre'm pels
caminois, contemplar les
fulles què comencen a
esgrogueir-se'n;
plorar penes què em fiblen
per dintre;
llevar-me'n els agullons
i, demanar-ne misericòrdia
a la Mare Natura.
 
Aquesta desolació que
sento en albirar als éssers
volguts, tan decrèpits,
què rodolen costera avall,
em té corpresa.

Prou ja de sofriments,
n'estic esgotada de tants
patiments;
no trobo la vareta màgica,
on és..?

Els arbres en vagar al
seu entorn, em donen
permís per arrencar- los
una petita branca, per tal
de raspallar-hi una eina
amb efectes màgics.

El roure em transmeteix
fortalesa, el pi: la seva
constància, l'alzina la seva
templança, però encara
no em decideixo per ningú.

L'aurò roig em captiva,  
m'atreu d'ell, una mena
d"imperceptible connexió;
en apropar- me,
entre fulles voleiades
n'era allà l'artífex dels
encanteris:
una esprimatxada vareta,
es delia per ser- hi
arreplegada del terris. 

Només em restava
acomplir els miracles
contra els mals sortilegis
què ens tenen presoners
a cadascun de nosaltres. 

Gaia, també em dóna
l'autorització per a
contrarestar totes les
malifetes. En perpètua
aliança, espolsegarem
les brutícies dels
estiracordetes. 

Embadalida pel
llostrejar de l'astre
Sol, poso en acció l'art
dels embruixos.

A un núvol passatger
li n'he afegit un barret
de color verd.
Gaia riallera m'esmenta
què els començaments
són costeruts;
em pregunta: quina cosa
pensaves fer?
avergonyida li responc:
anhelava per fer ploure
al núvol, ara n'és
guarnit de capell glauc.

Aleshores hem fet
esclatar el riure totes
dues alhora...!

Ho tinc clar, n'hauré
d'assajar una i altra
vegada....Aquest ofici
de Maga en necessita
molt d'empeny. 
 


 
 

 
Adela Payá i Prats
            🤣
  


        
   

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada