Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dijous, 28 d’abril del 2022

Konstantinos Kavafis



 




Konstantinos Kavafis 

       ( 1863-1933 )



<CANDELES>



Els dies del futur s’estan al davant 

nostre com una fila de candeles 

enceses.

Candeletes d’or, càlides i vives. 


Els dies que han passat queden 

enrera,

dolorosa línia de candeles 

gastades;

les més acostades encara fan fum,

fredes candeles, foses i corbades. 


No les vull pas veure; el seu 

aspecte m’entristeix,

I m’entristeix de recordar la seva 

llum primera.

Al meu davant, miro les meves 

candeles enceses. 


No em vull pas girar, per no 

veure, i tremolar,

que de pressa que creix la línia 

fosca,

que de pressa que augmenten les 

candeles gastades.




Konstantinos Kavafis 

                 🕯


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada