Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dimarts, 26 d’abril del 2022

LA MÀGIA S'HA INSTAL.LAT DE NOU


 



LA MÀGIA S'HA
INSTAL.LAT DE NOU




Volia fer etern el meu
amor a la Terra,
ignorava que existiren
unes altres forces
que tot ho podien
capitombar.

Rastrejava la màgia
en qualsevol racó:
les finestres les convertia
en ventalls, que s'obrien
i es tancaven per efecte
de les ventades;
les balconades n'eren
boscos emplenats de
florades;
els arbres: els senderols
que et conduïen als cels;
el col.legi: una vall d'esbarzers
on menjava mores al
meu antull i, els professors
per cop de gràcia embruixada,
restaven tostemps glaçats.

El món centellejava
de garlandes i serpentines;
a la fira, s'enjogassàvem
en cadascuna de les seves
atraccions,
rèiem de seguit i ens
atipàvem de llepolies.

A la jovenesa, ballàvem
i cantàvem, i rodolàvem
al voltant del món perquè
havíem de conèixer almenys
on vivíem i com era el
nostre planeta.
Viatges i més viatges.! 

Al meu estimat, hagués
volgut veure'l al llarg del
temps, abillat amb diferents
pellofes, jugar amb ell
tots els jocs per haver- hi
i, perllongar l'amor de moltes
varietats i cuplés.

Els sortilegis no van tenir- ne
cabuda quan la mort
disfressada d'esperances d'ase
al meu amoret se'l van endur
a sobre del seu llom, tot ell
empolainat de boig.

I amb bogeries de llagrimons
negres hi vaig passar tres anys
instal.lada al regne dels bruixots.

Esperits i dimonis en veia
per tot arreu, ombres que s'hi
passejaven amb braços i cames,
aldarulls i sonalles retrunyint
al bell mig de la llar.

La màgia havia desaparegut,
i arrapava les murades de la
follia, fins que un jorn
engalanada de guerrera
amb l'espasa de fusta a tothom
hi vaig fer escampar el poll.

Ara només m'estic amb mi mateixa,
em deixo anar-hi i, de tant en tant
imagino un amor que sé què
ací al planeta, amb la seva densitat no existeix, pero en plau somiar- lo i fins i tot mantenim llargues converses....Crec que la MÀGIA ha retornat de nou a la meva existència.

Només espero entrellucar
al llarg d'un recorregut de mar i cel, enmig de l'oceà, al meu imaginat;
trobar les respostes que durant
tant de temps he cercat.

Saber amb certesa l'autèntic significat de l'amor entre dos éssers guiats pels fins dispars, en contraposició als establerts ací.  

I encara que hi sóc a fora de
cap possibilitat, penso: què
bonic ha de ser l'amor de veritat
entre dues ànimes força solitàries.

La creació de les coses consisteix
en fer- les eviternes.





Adela Payá i Prats
             ♥️


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada