Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dissabte, 30 d’abril del 2022

Juan Ramón Jiménez




 



Juan Ramón Jiménez

         (1881-1958)




<El Viatge Definitiu>



Jo me n'aniré. I es quedaran els 

ocells cantant; restarà el meu hort, 

amb el seu verd arbre, i amb el seu 

pou blanc. 


Tots els vespres, el cel hi serà blau i 

plàcid; i dringaran, com aquesta 

tarda  están repicant, les campanes 

del carilló. 


Es moriran aquells que em varen 

estimar;

i el poble s'hi farà nou cada any;

i en el racó aquell del meu hort florit i

emblanquinat el meu esperit, 

vagabundejarà, nostàlgic. 


I jo me n'aniré ben sol, sense llar, 

sense arbre  verd, sense pou blanc,

sense cel blau i assossegat...

I romandran els ocells cantussolant.




Juan Ramon Jimenez 


                          💎💎💎




<El viaje definitivo>



Yo me iré. Y se quedarán los pájaros 

cantando;

y se quedará mi huerto, con su verde 

árbol, y con su pozo blanco. 


Todas la tardes, el cielo será azul y 

plácido; y tocarán, como esta tarde 

están tocando,  las campanas del 

campanario. 


Se morirán aquellos que me amaron;

y el pueblo se hará nuevo cada año;

y en el rincón aquel de mi huerto 

florido y encalado mi espíritu errará, 

nostálgico… 


Y yo me iré; y estaré solo, sin hogar, 

sin árbol  verde, sin pozo blanco,

sin cielo azul y plácido…

Y se quedarán los pájaros cantando



Juan Ramon Jimenez




Pinturas: 1.-Santiago Rusinyol

                 2..-Nicolás Spada



                           🌲


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada