Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

divendres, 9 de setembre del 2022

BERTOLT BRECHT






 



BERTOLT BRECHT
(1898-1956) Alemany





<CANCIÓN DE UNA AMADA>


Lo sé, amada: ahora se me cae el pelo por mi vida salvaje,
y me tumbo en las piedras. Me veis beber el aguardiente más
barato, y camino desnudo al viento.

Pero hubo un tiempo, amada, en que fui puro.

Tuve una mujer que era más fuerte que yo, como la hierba es más fuerte que el toro: se vuelve a erguir.

Ella vio que yo era malo, y me amó.

No preguntó a dónde conducía el camino, que era su camino,
y quizás iba hacia abajo. Cuando me dio su cuerpo, dijo:
esto es todo. Y fue mi cuerpo.

Ahora ya no está en ningún lado, desapareció como una
nube cuando ha llovido, la abandoné y cayó, pues ese era su camino.

Pero de noche, a veces, cuando me veis beber, veo su cara,
pálida en el viento, fuerte y vuelta hacia mí, y me inclino ante el viento.



Bertolt Brecht

           💎


Pintures: 1,2,3,4 .-Caspar David Friedrich


                      ⭐⭐⭐


<CANÇÓ D'UNA ESTIMADA>



Ho sé, estimada: ara se'm cau el pèl
per la meva vida salvatge,
I m'ajaço al damunt de les pedres. Em veieu beure l'aiguardent  més barat,  i camejo despullat al vent.

Però va haver- hi un temps, estimada, en el que hi vaig ser pur.

Hi vaig tenir una muller que era més forta que jo, com la gespa n'és més fornida que el bou: es torna a redreçar.

Ella es va adonar que jo n'era dolent, i em va estimar.

No preguntà on conduïa el camí, que era el seu caminoi, i potser hi anava cap avall. Quan em va donar el seu cos hi va afegir: això es tot. I fos el meu cos.

Ara no hi és en cap lloc, desaparegué com un núvol quan ha plogut, la vaig abandonar i va caure, doncs eixe era el seu viarany.

Però de nit, a vegades, quan m'observeu beure, hi veig el seu rostre, empal.lidit en el vent, enfortida i girada cap a mi, i m'ajupo davant del vent.




Bertolt Brecht
          🧡


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada