Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dimarts, 6 de setembre del 2022

JOSEP PLA I CASADEVALL







 



JOSEP PLA I CASADEVALL
          (1897-1981)




<Sobre la vellesa>




1.- La vellesa és (potser) un procés de refredament del cos, que no té pas un començament fixat per l'abundància d'anys, sinó que es pot manifestar en qualsevol moment i que es va accentuant.

En el meu cas aquest procés comença a la tardor del 1966, abans de complir els setanta anys i coincidint amb uns dies de reuma en el braç dret i en l'articulació del braç i l'espatlla —reuma molt dolorós, sobretot al llit, a causa de la dificultat de trobar una posició que no accentuï el mal.

En la vellesa —m'havia dit Moltes vegades el doctor Pascual—, més important que el menjar i que el beure és viure en una temperatura agradable. Em penso que és exacte; quan m'imagino el fred de la mort de la gent enmig del fred multisecular d'aquest país, els cabells se'm posen de punta només de pensar-hi. Em demano sovint si aquest no és el meu cas.


Josep Pla

                   ⭐⭐⭐


                  

Pintures: 1.- Carlos Cosme
                  2.- Francisco Javier de la Poza Ruiz
                 3.-Albert Anker
                 4.- Cecilio Pla y Gallardo
                 5.- Vincent Van Gogh


                               🍀🌷

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada