Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

diumenge, 4 de setembre del 2022

JUAN RAMÓN JIMÉNEZ





 


JUAN RAMÓN JIMÉNEZ    
          (1881-1958)




<NOVIA DEL CAMPO, AMAPOLA>


Novia del campo, amapola,
que estás abierta en el trigo;
amapolita, amapola,
¿te quieres casar conmigo?
Te daré toda mi alma,
tendrás agua y tendrás pan.
Te daré toda mi alma,
toda mi alma de galán.
Tendrás una casa pobre,
yo te querré como un niño,
tendrás una casa pobre
llena de sol y cariño.
Yo te labraré tu campo,
tú irás por agua a la fuente,
yo te regaré tu campo
con el sudor de mi frente.
Amapola del camino,
roja como un corazón,
yo te haré cantar al son
de la rueda del molino;
yo te haré cantar, y al son
de la rueda dolorida
te abriré mi corazón,
¡amapola de mi vida¡
Novia del campo, amapola,
que estás abierta en el trigo;
amapolita, amapola,
¿Te quieres casar conmigo?   
tendràs agua i tendràs pan.



Juan Ramón Jiménez


        

                          💎💎💎

<NÚVIA DEL CAMP, ROSELLA>



Núvia del camp, rosella,
que ets oberta en el blat;
roselleta, rosella,
et vols casar amb mi?
Et donaré tota la meva ànima,
tindràs aigua i tindràs pa.
Et donaré tota la meva ànima,
tota la meva ànima de galant.
Tindràs una casa eixuta,
jo et voldré com un nen,
tindràs una casa escarransida
reblida de Sol i afecte.
Jo et llauraré el teu conreu,
tu aniràs per aigua a la font,
Jo t'arrosaré la teva artiga,
amb la suor del meu front.
Rosella del caminoi,
envermellida com un cor,
Jo et faré cantussejar al so
de la roda del molí;
Jo et faré corejar, i al so
de la roda adolorida
t'obriré el meu cor,
rosella de la meva vida!
Núvia del camp, rosella
que ets oberta en el blat;
roselleta, rosella,
Et vols casar amb mi?
tindràs aigua i tindràs pa.



Juan Ramón Jiménez
              🌷


Pintures: 1.- Claude Monet
                 2.- Vincent Van Gogh
                 3.- Miquel Sentandr


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada