Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dijous, 16 d’abril del 2020

EL MEU  ANIVERSARI..!









EL MEU
ANIVERSARI..!





Avui: 16 d'abril
el meu aniversari.

Records de nina
feliç, quan tot ho
desconeixia,
i, quan del cel en volia
despenjar estels.

Els arbres: amics
per sempre,
la Terra: terrossos
de sucre negre,
càntics de fullam
enmig de les
ventades.

Figures de fang
cisellades i,
assecades al Sol;
rialles i plors
amb genolls
ensangonats;
arrapades dels
astuts gats, 
i, un grapat de
dibuixos pintats
amb aquarel.les.

La mar, la meva
amiga de l'ànima;
als vuit anys
la vaig conèixer.
Petxines a les mans
cargols de mar,
crancs sota el
roquissar;
xarxes de pescadors.    

Jocs inacabables:

" Conillets a la mar "
" Joc del mocador "
" La vídua"
" Baló presoner "
" Endevinalles "
" Lluita dels vaixells "

Joia per viure;
gelats de menta;
pinyes per la gleva;
carreres amb bicicletes;
pell assolellada;
rellucs de flors;
i, els banys a la
bassa. 


Ser, existir i, gaudir
amb el goig
d'expandir-me
a cada instant.

L'anouer centenari:
el nostre castell
amb merlets de
branquillons.

Recull de pomes
al setembre, entre
somriures, reblint
caixes de fusta. 

El pare feliç, de tants
fruits envermellits.
Compota i, melmelada
de maçanes.
Rosers de tots els
colors al jardí,
fragàncies
embriagadores;
el gessamí trepant
per les murades;
i, l'ametller: el guardià
de la cuina.

Avui en faig anys,
molts anys,
malgrat el temps
em sento com una
nina;
retorno a aquell lloc

què en va veure
créixer amb tanta 

Natura florint 
a dintre meu,
on hi vaig ser
eternament jocosa. 
  

  



Adela Payá i Prats
         🍁🌳🌻

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada