Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

diumenge, 28 d’agost del 2022

DISCORDANÇA


 





DISCORDANÇA




La concordànça amb
els altres, de vegades
n'és com una mena de
repulsió, de dispositiu
antagònic, què ens
trasllada a llocs distants,
on els nostres esperits
en fan escarafalls.

Ni hi ha que pactar
tractats de concòrdia,
on el respecte hi sigui
afí a les dues parts.
No pot, un, estar per
sobre de l'altre, xafigant
el seu cap de sovint.

N'haurem de cercar per
tant, una tercera opció,
ni la teva, ni la meva,
una altra de ben diferent
què qualli amb els dos.

No has de voler que
faci tot el que tu vulguis
per tal de demostrar- te
el meu amor,
perquè encara que t'estimi
no sempre hi estaré
d'acord amb tu.

Em dius, vine i quan vaig
et tanques a la teva cambra,
tot envoltat de llibres,
negant- me l'accés a la
teva estança, fent que em
sentís d'allò més infructuosa.

A l'hora de fruir de la nostra
unió, em parlaves d'unes altres
dones, i mai no projectaves
futurs de tots dos plegats.
Sens paraules, sense a penes
comunicació, hi vas posar
un munt d'entrebancs.

A poc a poc, em vas absentar
dels teus propòsits de vida,
i tanmateix hi vaig ser jo, la
que va marxar, tu, ja havies
adobat els conreus amb fem
i guano per a romandre
força aïllats.

M'hi vaig anar perquè no
em vaig sentir mai volguda,  
tot per tu, n'eren defectes,
em volies fer a la teva mida
i en cap moment no vas
respectar la meva essència
divina.

Un, no pot afermar que n'és
enamoradís d'algú, quan tot
ho albira emplenat
d'imperfeccions,
quan les opinions d'uns altres
en tenen més pes que les de la
pròpia estimada.

Hi vaig girar cua, perquè
gairebé tot, rutllava en contra
de les querences.
Perquè m'entrellucaves com
una desigual, com una
heterògenia. Res no vas perdre.
Fins i tot, traduït als teus termes:
Tu, hi vas guanyar.


 

 

Adela Payá i Prats
     

💔

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada