Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dijous, 15 d’abril del 2021

DESPERTEU, JA ÉS HORA..!



 



DESPERTEU, JA ÉS HORA..!





Els meus ulls
s'omplin de totes
les flors,
de tots els arbres,
de tots aquells
a qui he estimat
amb el cor més enardit.

El meu llambreig
n'és una prolongació
dels branquillons,
del fullam,
de les poncelles,
de les arbredes,
dels fruits.

Hi sóc natura viva,
emplenada de goig.
Algú m'hi va crear
pel gust de complaure's,
la qual cosa agraeixo
malgrat els sospiralls
i els anhels.

Sí he reblit l'ànima de
guspires, de centelleigs
als qui he conegut o
desconegut,
ja em dono per satisfeta.

L'única cosa que he fet
en aquest món ha segut:
estimar i estimar,
no concebo l'existència
sense l'amor.

Tot m'ho estimo amb deler,
i pateixo com qualsevol altre
de la mancança de les
tendreses, dels amanyacs.

Volgués el millor per a
tothom, fins al punt d'el.ludir
el sofriment dels qui
malauradament, ho estan
passant molt malament.

El meu cor, s'uneix a tots
els esperits que hi són ara
al mateix planeta.

Agafats de les mans,
cantem i ballem a l'entorn
de la Mare Terra.

Prou de més amenaces,
de més condiments al
brou de les temences.

Prou d'enganys, hi som
lliures, i amb la nostra
llibertat decidim el retorn
del nostre paradís terrenal.

Els meus ulls llancen
atzagaies d'abundor,
a sobre de la gleva,
rebutgem les escomeses
dels dolents i, amb cuirasses
de llum ens protegim
de les embranzides.

S'ha acabat el temps de
les atrocitats, massa dols,
vida rere vida.
Ens arrenquem per tostemps
les beines que ens tenien
sotmesos,
ens enlluentem amb espurnes
daurades i, ja cap ni un, amb
males intencions, no podrà
apropar-se arran nostre.

Amb els esguards de tots
repoblem els nostres paratges
de llavors benèfiques,
donem vida al nostre habitatge,
conreem més arbres.

Sublevem- nos contra les
polítiques d'exclusió;
dels malvats, arreplegem- los
en cistells de vímet i què el
seu benefactor se'ls endugui
fins als seus orígens.
No els necessitem pas.


DESCLOEU ELS ULLS...!





Adela Payá i Prats
           👁👀


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada