Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

divendres, 30 d’abril del 2021

FADES NOCTURNES..!


 




FADES NOCTURNES..!




Hi són veus que s'enreden
totes alhora,
però que per molt que apropi
les oïdes,
no en  puc treure trellat del
que em diuen.

N'és una convulsió de petites
llengües cridaneres, que
es barallen per ser- ne
les primeres en glossar al
bell mig de la nit.

Aldarulls de
cascavells...!

Espetecs de les fades
nocturnes, assegudes
a sobre del cobrellit.

En fan de saltirons
des de la lampada
del sostre, fins al llit.

Ballotegen i cantussegen,
i, a dintre del meu somni
les descobreixo com
formoses flors de Jacints.

Em llegeixen històries
de vides passades,
i, no em reconec en cap
d'elles, mentrimentres,
s'enriolen de seguit.

La cambra n'és poblada
d'éssers diminuts,
l'han escollida per a fer
festes i, des d'aleshores,
que han transformat els
meus somniegs en
perllongats batibulls.

M'estiregassen els cabells,
em fan cosquerelles al
nas amb plomes d'estruç,
pessigollegen les meves
galtes amb les seves
sabatilles de ballarines.

De les orelles, han desenganxat
una arracada de perla blava,
com a record, i al damunt de
la tauleta de nit, han deposat
una borseta omplerta  de
llavoretes.

En un paper escrit amb lletres
de formiga, què he hagut de
llegir amb una lupa, afegeixen:

" A l'Abril, en bona terra, fica
les llavors, a l'octubre hi
veuràs flors de tardor, jamai
clissades."

" Vindrem a recollir les flors
en fer set rellucs, doncs elles
et parlaran a les nits, i et
relataran secrets,. Aprofita
el temps d'estar- te amb elles
per saber el que tant desitges."

"El nostre regal hi es amb tu,
i en acabar de saber, el que
has d'aprendre, un do s'hi
farà evident.
Ja tindràs temps de
descobrir- lo. "

Signat: Les fades que
t'acompanyem, des que
hi vas néixer.





Adela Payá i Prats
            🧚‍♀️


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada