Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dilluns, 5 d’abril del 2021

SENYALS..!


 




Pintura: Remedios Varo
       (1908-1963)







SENYALS..!




Rebo senyals,
d'un ésser que no
esguardo des de fa
dues dècades.
Em vaig deslligar
d'ell, fins a fer esborralls
del que no podía
llampurnejar.

Una veu grossa em
parla a les nits,
amb murmuris d'aigües,
entre el tremolor
dels estels,
cercant amagatalls al
darrere de les llunes.

Rebo senyals d'una ànima
que pateix les dolences
d'un cos desballestat,
que ignoro per què hi puc
percebre els seus gemecs.

Xarroteja dels enfilalls
que en un passat ens van
junyir,
del treball que durant uns
mesos d'estiu, ens feren
col.laboradors de la salut
d'uns quants humans.

El meu cor s'accelera en
escoltar el xiuxiueig d'un
humà que no sé sí n'és
viu o mort, però que a
hores d'ara, el sento molt
profundament.

Entona càntics d'angoixa
i de sospiralls,
encara no he pogut endevinar
quina cosa em demana,
i quin ajut pugui oferir- li'n.

Això sí, albiro els seus ulls
negres, cada vegada més
immensos, més cristal.lins,
més suplicants, dels quals
no assoleixo descobrir el seu
significat.

En els somnis passegem
per la mar, sota un cel estrellat.
Paraules de seguit se'n surten
dels seus llavis, no obstant això,
no escolto cap ni un mot.

Rebo senyals,
d'un ésser al qual no
ataüllo des de fa temps.
Desconec per què el noto
tant a prop meu.
De quina mena de connexió
disposem per a experimentar
les preocupacions de l'altre.

Preciosa criatura d'atzabeja:
campaneja més fort,
amb més sonoritat.
Titil.la amb més visibilitat,
llampegueja amb més rotunditat.
Hi vull assabentar- me'n
de cadascun dels teus precs.





Adela Payá i Prats
             🔔


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada