Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dilluns, 29 de juliol del 2019

TRUCA'M ALS SOMNIS...!







TRUCA'M ALS SOMNIS...!

Torna'm a repetir
què em deies aquesta nit,
el volum n'estava
abaixat i, les imatges
es veien a ratlles
negres i, blanques.

N'hauràs de aparèixer
una altra vegada
als meus somnis;
declamar les mateixes
paraules i, fer-me'n
conscient dels teus
advertiments.


Ja no hi trobo pau en
cap indret, exceptuant
aquell racó nostre,
hui per hui, lladrunyat
pels panxuts gobiosos.


Hi visc als deserts
de la meva ànima,
on vaig amuntegant
grums de sauló, fins
a donar-ne formes
a les arrodonides dunes.

Em faig avions amb
llaçades de flors
i, en fixar l'esguard
en un punt fixe, a l'instant
enllà hi sóc.
Però a tu, no t'hi veig.



Ballo a soles enmig
de la cambra,
escolto : Carmen de
Bizet, i enyoro aquell
temps passat on
tots dos plegats
escoltàvem
algunes òperes,
ben arraulits i amb
somriures agosarats.



Ara, no sé on t'allotges,
i, després de conviure
durant trenta anys junts,
em pregunto com és això,
de refer-se'n entre tantes
desfetes.
Com és això, de començar
des del principi, quan ja
s'és gran....Com és, voler-ho
compartir tot amb tu
i, de cop, adonar- me'n
què no hi ets.




Torna'm a repetir
què em deies aquesta nit,
si us plau, no més interrogants.
Al terrat de la meva
testerola, tots els jorns
hi ataüllo el teu rostre
amb un tarannà preocupant.

Quina cosa has de dir-me?
què fa què hi tingiuis el
front tan arrufat...?
T'hi has quedat enganxat
enmig de les constel.lacions?




Adela Payá i Prats
🙄😶😑😐😏🤔🤗


  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada