Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dimarts, 10 de març del 2020

UN JORN DE PLATJA..! 







UN JORN DE PLATJA..!




Asseguda a vora mar
em delecto amb el
dolç vaivé de les ones.

Ballo amb elles
al so d'un fagot
melangiós, arrossegat
des d'un bistró.

Avui no toca plorar,
ja hi són massa
llàgrimes vessades
arran del sorralenc.

Avui, n'és dia de
contemplar,
d'acompanyar a l'astre
Sol a la casa dels
somnis.

D'acolorir-se'n dels
envermellits raigs
llampants,
surant pels firmaments;
d'omplir baguls d'oblits;
de llançar a sobre
de les aigües marines
eixos records què
fereixen i, traspuen
l'ànima, transmutats

per nards perfumats.


Atapeïts els ulls
d'espurnes blaves,
inicio un vals de
peus, escumejant
bombolles lletoses.

Xapoteigs...!

En adonar-me
me n'he traslladat
al bell mig de l'oceà
on un dofí enrossit
em cantusseja una
balada amorosida.
  
Asseguda a vora mar 
m'he trobat una ploma
de molts colors,
en acaronar- la
m'he observat
planejant
arran de tàlems cèlics
abrigallats amb
llençols filats,
brodats de flors.

Hui n'hi ha que
enriolar-se,
fer-li'n cosquerelles
a les adormides
assutzenes,
agemolir-se a frec
del far marí
i, titil.lar com feix
de llum carmesí. 

En canviar les tornes,
la mar em llambregarà
abillada, ella, d'ésser
humà, mentre, jo
metamorfosejada en
pèlag, en faré arreplecs
de sentiments vaixells.



 


Adela Payá i Prats
            💧
     


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada