Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

divendres, 4 de juny del 2021

UNS PASSETS ENVERS ON?


 




Castillo de Bunratty
Condado de Clare (Irlanda)





UNS PASSETS ENVERS ON?




Uns passets envers on?

Asseguda a l'ampit del
finestral,
penso per on he
d'encaminar- me sense
fer- ne cap soroll.

Papers amb formes d'ocells
llanço a l'estany,
en cadascun d'ells n'hi ha
inscrit el nom d'un país.

Tots s'han ofegat menys
un, el qual duu el nom d'
Irlanda. Doncs alguna cosa
n'hauré de descobrir en
aquelles terres.

Uns passets envers on?

A tothom invitaves a fer
un cop d'ull al teu poble,
però a mi em vas guarnir
de vels endolats, doncs
no ho dubtes,
quan albiris cels emboirats,
enllà, hi seré, acolorint
les teves muntanyes de fosc.

Aniré més al Nord d'on tu
hi vius, on flairaré perfums
de fenc, 
m'abocaré als penya- segats
de Moher,
però tu no hi seràs al meu
costat.

Visitaré els seus castells:

-Dunluce
-Malahide
-Dublín
-Lismore Castle
-Cahir
-Trim
-Kilkenny
-Blarney
-Dromoland
-Birr
-Kilkea

Clissaré al voltant dels meus
muscles, i els espais al seu
entorn, lluiran desocupats:
Tu tampoc no hi seràs.

Em banyaré a les gelades
aigües de l'Atlàntic,
i a algún rocam a la llunyania
el batejaré amb el teu apel.latiu.

Un viatge d'esperit vagabund
amb pensaments compartits,
sentiments isolats,
i versets curulls de salobre.

Palplantada al llindar de la
casa, maleta en mà,
m'acomiado de les petites
coses, et dedico un llagrimó
ben feixuc, que mai no
comprendràs perquè s'esbaldrega
entre els pòmuls ensulsits.

Tu, segueix amb el joc de
talonejar al damunt dels
tarimats, fins a restar sense
talons i, quedar el cadafal
emplenat de forats.
Continua amb l'esbarjo
d'ajuntar cromos i més cromos
fins a completar l'àlbum

En escoltar enderrocs
a l'escenari,
m'assabentaré
del teu esfondrament,
aleshores, pregarè per a
que no pateixis cap
ni una nafra al teu cos.


Uns passets envers on?






Adela Payá i Prats
             🙏

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada