Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dissabte, 19 de juny del 2021

WHEN WILL YOU LEAVE..?


 




WHEN WILL YOU LEAVE..?





A les nits, veus i més veus,
ombres passejant-s'hi
amb preludis de danses.

La casa reblerta d'ànimetes,
les candeles enceses
flamegen d'un costat a l'altre.

Les rates penades s'hi aboquen
per la finestra, gairebé escolto
els seus esgüells.

Els records es barregen amb
les fiblades dels mosquits,
tot n'és un continu gratament.

En descloure els ulls, algú
assegut d'esquenes em fa
companyia, hi és ben prim.

La mare morta, hi ve de tant
en tant, em xiuxiueja paraules
esporuguides, ...Què vols mare?

Espero que es faci de día
al selló de la sala d'estar.
A la matinada: refilets d'aucells.

Hi visc ennuegada entre dos mons,
aquell, reblit d'obagues i el que
arriba amb càntics de bellumes.

Dels raigs llumeners, un ésser
blau, folrat d'escates, em llança
un somriure amistós.

Sembli que he perdut l'enteniment,
però les percepcions hi són reals.
Com veure fades al cor de les flors.

A dintre de la casa, les coses
canvien de lloc, com sí un altre
alter ego, em fessi males passades.

Els jorns hi són senderols de llum,
però en fer acte de presència el
clamorós foscam, un assalt sobtat.

Engego un caramull d'espelmes,
des del capvespre fins la matinada.
Als esperits perduts, vull enllumenar.

El llit orfe del meu cos, m'agafa
als seus braços en instaurar- se'n
les esplaiades lluminàries.

M'adormiré una estoneta, abans de
l'arribada dels < promeneurs de
la nuit> En fan molt de soroll.

Aquell o aquella que tenía el costum
de llevar- me'n les arracades i deixar- les
a la tauleta, ja no hi és.

Van i vénen,.. La son pertorbada,
el cos tremolós, batecs accelerats,
i al you tube: <phrasal verbs>

Aprenc Inglés al so de les flamarades
i dels aldarulls a la llar...<Go away>
< When are you plannig to leave> ?

Hi fan esclafir els riures,...Em responen
en inglés: <When it's time to go>
Aleshores, toca tenir <much patience>





Adela Payá i Prats
            🗣






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada