Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dilluns, 25 de març del 2019

TALLANT ELS FILS...!

ANNA SILIVONCHIK




TALLANT ELS FILS...!



Agafo tots i cadascun dels atifells
que n'he fet servir en aquesta
Terra preciosa, meravellosa.



Els fico a dintre de la motxilla
que a la meva esquena
despenjo.
Aldarulls dels estris
sintonitzant melodies
novelles.



He estat detinguda
per massa temps al mateix indret,  esperant el què mai no
hi arribaria.
He somiat impossibles
que pensava que
s'hi farien reals,
però les fadetes, només volien dormisquejar.




El temps de la partença
ja s'hi ha fet present,
n'és hora de vagabundejar
per les serralades;
rodolar per les tresqueres;
parlar amb els arbres;
i, cercar una bona ombra
per poder-ne admirar els paisatges.



L'enemic, no hi vol signar
l'armistici de la pau,
segueix capficat en agrandir
les indiferències;
no n'admet cap idea contrària
a la seva.
N'ha engrossit més encara
la llesta de les contrrovèrsies.



No hi ha res a fer
quan,un, hi va folrat de punxons. 


Té el cap emplenat de xips maldestres;
els dimoniets, s'hi graten
les seves panxes;
s'estiregassen les seves banyes
i, a aquest ingenu
el foraden per dintre.



Trepitjo pels corriols
dels fanals, a les muntanyes anomenades dels meteorits.
M'he negat a continuar
asseguda a les arestes
de la teva ànima,
que com un cometa de platja,  sostenia entre cordills, a les
meves mans.



T'he deixat voleiar pels oreigs,
i, ben amunt, t'has traslladat,
fins a perdre't de vista.
De llavors ençà,
que no em sentiràs;
em deslligo per sempre de tu,
tan sols, de tant en tant,
clissaràs els meus espurneigs desitjant-te el millor.


Adéu , estimat enemic,
l'ocellet blau, ja hi és ací,
potser un dia te n'adonis
de quant et vaig estimar. 



Adela Payá i Prats
    🦋🌹🐚🎈💜       

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada