Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dissabte, 16 de maig del 2020

NO HI SEREM..!








NO HI SEREM..!




No hi ets,
no hi som
i, tal vegada
ja mai no
hi serem.

Hem eclosionat
en espurnes
allunyades;
en centelleigs
crepitants;
en llavors d'all
de bruixa.

Voleteigs lleugers
de petalines
liliàcies
em cobreixen
el cos de dalt a baix;
m'inscriuen versets
amb plomes d'estruç
per cadascun dels
meus epitelis.

Has aparegut de
sobte com llançat
des d'un punxerut
estel;
amb arbritari cos
de cel.lofana
et trasllades d'un
punt a l'altre,
en qüestió
de dècimes de
segons.

No hi ets,
no hi som
i, tal vegada
ja mai no
hi serem.

De cos abraçada
a la terra,
hi faig recull dels
teus borlins
d'estellicons
què en dibuixen
collarets arran
del meu coll;
a redós dels meus
canells;
despenjats com
arracades, del peçó
de les orelles.  

N'has vingut,
batent ales
amb plecs
diamantins,
com penedit,
per quin motiu?

Quina cosa és la

que et destorba 
després d'haver-ne
transcorregut
el temps perfumat
de les violetes?

Sí ja saps que
hi vas arrencar
cadascuna de les
radicel.les d'eixes:
les nostres flors
i, què tantes femines
han volgut imitar-les.

Per què et complaus
per venir a llaurar
les meves terres
amb colors purpuris ? 

Ja se m'ha passat
el temps d'estimar-te,  
ara velejo amb 

volants lilàs, 
cadascun
dels rierols.


Em vas ensenyar
a desestimar-te
en cada recolze
de les rieres;
em vas mostrar sense
cap escrúpol al
monstre què arraulies

al fons de la teva
esporuguida ànima.


No acostumo a
sentir-me amorosida
pels baladreigs
dels diablots.

N'hauràs de girar
cua i tornar- te'n
de nou a la teva 
llodriguera. 
   
 









Adela Payá i Prats
            💧





 

 
      
  



 
  







 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada