Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dijous, 4 de març del 2021

ESPECTACLE GROTESC..!

 








ESPECTACLE GROTESC..!






N'és cert, n'hi ha
coses que no hi són
per mi,
com aquell gest que
denotava tanta
altivesa al voltant
d'una imatge pètria.


Estimo la senzillesa.

No em corresponien
aquells fets llaurats
d'escadussera presència,
com tanmateix, no em
pertanyien les paraules
amb espines;
ni tan sols els regals
de les roses,
disfressades de dàlies.

Em complau el respecte.

N'és cert, per mi
no n'hi ha cels de purpuri,
ni mars irisades,
ni paraules de flors
esgrafiades,
com tampoc l'enyoradissa
tendresa es delectaria
per abillar- se amb
ropatge de mussolina.

Al contrari del que sentia
s'hi varen presentar al
meu davant:
una conxorxa de garrepes
amb propòsits desmanyotats.

Encara que ho vaig haver
d'assimilar, hi vaig decidir
què no acceptaria aqueix
aquelarre de diablots,
on a la fi, amb un cop sec
i estrepitós
una porta n'era tancada
amb un vessament
de cristalls romputs.

N'és cert, tu, no n'eres
per mi, venies de l'inframón
amb accions de destrosses.
De les querences res no
en volies saber,
et sadollaves d'anar
relliscant per les pellofes
com llimac esmunyedís.

No em sento atraguda per
les criatures dolentes,
em fan sentir calfreds
i esgarrifances,
hi sóc amant dels guaridors
escalfs i perllongats amanyacs.

El meu caminoi ara mateix
n'és reblit pels éssers
cristal.lins. Marxaré
definitivament amb ells.
Els preguntaré el per què
de tants personatges
grotescs i carnavalescs
desfilant a l'escenari de la
meva existència.








Adela Payá i Prats
            💎

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada