Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dilluns, 1 de novembre del 2021

EL DIA QUE MARXI


 



POEMA ESCRIT JA FA UNS ANYS...AVUI TORNO A RECORDAR- LO.




<EL DIA QUE MARXI>




No em fiqueu a dintre
d'un taüt, el dia
del meu viatge estel.lar.

Vull una festa magistral,
amb molta música,
copes de vi, balls i, un
munt de fanals encesos
barquejant
per sobre dels rierols.

Castells de focs
de molts colors,
una foguera immensa
envoltada de codolells,
on cremar tots els
poemes que hi vaig
escriure i, també
els dibuixos i les
pintures.

Cremeu-ho tot..!

Cap record, cap retrat,
només un petit lloc
al vostre cor i que
no hi sigui massa
perllongat.

No li arravateu
a la Terra
ni una sola flor,
les vull amb vida,
tampoc desitjo
cap espelma
ni pregaries ni capellà.

Poseu-me el vestit
d'arlequí i endinseu-me
a l'interior d'una llauna
que s'hi pugui reciclar
i, després d' amagatalls
féu un forat al terra
i soterreu-me;
res de creus ni de gravats
i, menys encara, d'escultures.

Tan sols delejo
que el meu cos
s'hi marceixi
en un paratge
ben bonic, on n'hi
hagin molts arbres.

A sobre meu
tal vegada
em complauria
hostatjar
una única cosa:
un collaret de cargols

Adela Payá i Prats
Image: www. Google. com




                        🥳

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada