Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dimarts, 23 de novembre del 2021

T'HI FAS PRESENT..!


 


T'HI FAS PRESENT..!





Et prego i arrenco 
el full escrit amb ploma
de tinta blava,
desfaig lletres i recomponc
unes altres.

Fiblades a la carn, pels
becs esfilagarsats, 
la teva còrpora n'és espicassada
pels meus llavis punxeguts,
la teva molsa:fanal de foc.

Tatuatges a la pell amb petons
de coral.lines, on inscric paraules balsàmiques amb empremtes envermellides, perfums amorosits
a sobre del teu pitram.

Esculpeixo la teva figura
amb la llacor que la Mare Terra
em permeteix, per a després
donar- li'n vida de nívia porcellana.
Al bell mig del pati, t'excel.leixis

A la llar hi eres com guardià
protector...En pensar- t'hi
t'hi fas present,
en oblidar- te, n'ets substituït
per una llàntia de metxa encesa. 

T'has transformat en una
essència miraculosa,
has impregnat l'habitacle
de remeis cassolans,
i, tot flaira a gesmil.

T'arrupeixes a la matinada
arran meu, vols que òbriga
els ulls al so dels picarols,
en mirar- te, em desfaig a
dintre dels teus ulls vitris.

On et dirigeixis, hi sóc amb
tu, em duus als jardins de les
teves conques,
i, junts sotgem tot el què rau
amagat, més lluny de la realitat.







Adela Payá i Prats
            🧡

Pintura: Samuel Van Hoogstraten
                   (1627-1678)







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada