Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

divendres, 6 d’octubre del 2017

JA ÉS MASSA TARD...

UN NENÚFAR



                                   

JA ÉS MASSA TARD...


No m’estimo gens ni mica
aquell ramader de flors
que les arrenca del seu setí
esmunyint-les sense tendror.

Ja les florades emmusteïdes
sense cap ni una delicadesa
hi són llançades per sobre del terris,
i, amb les soles d’unes sabates
ben embrutides,
se les acaba per calcigar.

M’estimo al meu amic què
als vespres hi ve a per mi    
i, agafats de les mans recorrem
camins emplenats de floridures,
al seu recer, s’asseiem i, contemplem
com creixen i, com ens parlen.
L’amic les bateja a totes elles
amb els seus apel·latius en llatí
i, em fa gràcia la seva saviesa
tan il.lustrada.

En retornar a la llar, 
tots dos plegats,
endevinem càntics que solfegem
a duet pels viarons de pedra,
i, als còdols del rierol, els esmolem
amb pètals de colors lilàs.

No m’estimo gens ni mica
aquell ramader de flors què
en trepitjar-les ja s’hi sent
satisfet de les seves malvestats,
fent elogis d’ell mateix a
cada segon, amb un to de
vanitat vergonyosa.

Com a dona de l’Est mirant
a l’Orient, en direcció 
als jardins Babilònics, 
m'embadaleixo sotjant 
a aquest ésser dolç,
perfumat amb essències
cèliques i, ulls calidoscòpics,  
que ha après a respectar
totes les flors i, què a més a més,
a la seva estimada, la duu
tostemps a dintre del
seu cor, com nenúfar esplendorós.

Res de amaneraments,
l’amic de l’espai, amb ulls de sagetes
cristal·lines, sap molt bé, què
quan s’estima de debò, no hi
tenen lloc les galivances.


Ell, és camperol d’un sol estel...!
A capa i espasa el defèn...!




Adela Payá i Prats
                 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada