Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dijous, 26 d’octubre del 2017

JA TOT HO SABIA DE TU....





                             

JA TOT HO SABIA  
DE TU....        



Ja tot ho sabia de tu,
abans que marxessis
pels passadissos groguencs.


Vas fugir tot acovardit,
incapaç d’expressar-ne
paraules de veritat.

El teu cor ben corcat
gaudia d’infringir-hi dolences.

Com icona dels saures
et presentaves d’humà
disfressat, però buit
de sentiments.

Ja tot ho sabia de tu,
abans que marxessis
pels passadissos groguencs.

M’ho van xiuxiuejar
les lluminàries envermellides
dels cels;
les boles de cristall de les
sortilleres;
els llibres antics dels savis;
els donyets i, les fades
que hi viuen a recer meu;
el meu drac de maragda
que encara que hi sembli
pervers, n’és tot el contrari.


Volies mesurar la meva
resistència al davant
dels teus actes malèvols.

Malgrat què un ratpenat
en sortir-se de la seva espluga,
un missatge d’advertiment
em va declamar amb els
seus xiscles.

Cap veritat no hi va emergir
des de les teves cordes vocals,
i, ara totes abonyegades per
tantes mentides declarades,
hi rauen ben emmudides.


Ja tot ho sabia de tu,
abans que marxessis
pels passadissos groguencs.





Adela Payá i Prats

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada