Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dimarts, 18 d’agost del 2020

GRÀCIES PER TOT: MARE TERRA..!









GRÀCIES PER TOT:
MARE TERRA..!






A poc a poc, m'allunyo
d'aquest món,
discretament,
abaltint els sorolls,
silenciant la teva veu. 

Abans de partir
d'aquesta vida,
volgués emplenar- la
de joies,  
de dolços sentiments,
de futurs majestuosos,
de molta poesia,
de somriures malves.

Els meus Germans de
la Terra, els meus herois.
Han patit l'innombrable,
empaitats, rastrejats
des de la seva naixença
fins la seva mort.

Tal vegada, monitoritzats
en pantalles quàntiques
per criatures maldestres,
desenvolupant el paper
de déus malèfics.

Atemptats de tota índole,
i encara que molts rauen
en la ignorància,
n'hauríem de
desemmandrir- los
a cadascú de tots ells.
 
He renunciat a viure
envoltada de les enganyifes;
cada jorn en faig
investigacions de tot tipus.

No em complau continuar
refregant-me amb la
femta dels colonitzadors,
menys encara als
braços dels qui no saben
defendre les querences,
manipulant- les a tothora.

N'he conegut sense cap
interés la mancança de
sensibilitat dels qui juguen
a pensar-s'hi què en són
amics de tothom, però
amb closques buides,
amb sabates foradades
amb cors desinflats,
a canvi d'un afalac.
 

Trist..!
 

De mica en mica
em desllorigo d'aquesta
Gaia preciosa,
que gairebé tothom
només ha mirat per
treure'n profit d'ella,
sense pensar- hi amb les
ferides què injustament
li han aquissat.     

Les meves arrels envers
la Terra en tenen un
tarannà vegetal,
una ànima envoltada
de fullaraca,
uns ulls brodats dels
grumolls de la gleva.

Abans de prendre comiat
d'aquest formós planeta,
ploraré llàgrimes glauques
fins a desfer els lligams
què en tenen agotnada
a la beutat de la Mare
Terra.


Gràcies..!



Adela Payá i Prats
             🌏
 




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada