Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dijous, 16 de juny del 2022

HI VISC PERQUÈ RES NO COMPRENC.?


 






HI VISC PERQUÈ
RES NO COMPRENC.?




A mesura que els
anys transcorren,
la motxilla n'és més
buida,
l'ànima sembla més
lleugera,
el cos andareja amb
passes alentides,
l'esguard tot ho albira
amb una mena
d'esborranys,
els amics han desaparegut
i l'amor ha desistit
de fer-ne cops al portell.

Aleshores, em resta seguir
gaudint de la Mare Natura,
donar- li la mà a aquell
que ho precisi i continuar
imaginant un món
extraordinari per a tothom,
com també omplir- me de
saviesa i espolsar- me'n els
diantres de dintre meu.

Encara que arreplegats a
dintre de gàbies,
ens preparen tortures
sense descans, no podem
acceptar aquestes
humiliacions.

Ens difuminen a poc a poc,
i no obstant això, encara
alguns, es capfiquin per a
que donem les gràcies pels
martiris dissenyats amb
antelació.

Jo vivia al paradís,
on s'estava molt bé,
però algú, fent broma,
em va espentar,
destí a Gaia,
o tal vegada, em varen
apujar a sobre d'una
fantasmagòrica onada.

El planeta n'es formós,
molt bell, me l'estimo,
doncs, els qui el dirigeixen
són farina d'un altre paner.
Passo el temps emmurriada
amb tots ells, entre
paperassa i reclamacions.

Em faig gran, la meva
energia va minvant de
mica en mica, i tan sols
demano anar- me'n amb
dignitat i clemència

A d'ell, només puc
dir- li, que tant de bo,
hagués segut posar- li'n
un llaç <rouge>
a les nostres vides,
com ho varen dur
a terme, en unes altres
existències.

Penso tant en els meus
germans a la Terra,
que en commou profundament
com són utilitzats vilment
pels destructors de la creació.

Com sobreviure contemplant
aquesta processó de morts
dia rere dia, pel mal ús
d'uns xarops enverinats?

Com poder avançar al
davant d'un genocidi que
ningú vol veure'l per por
vés a saber de què.

Em resta prosseguir de
moment amb l'esperit
encongit,
amb el sarró més
desguarnit que mai ho ha
estat,
amb el cos aprimatxat
i amb ganes d'emprendre
el vol envers un lloc més
diàfan, mes lluminós i
més amorosit.

Tanmateix em pregunto
que faig ací, quan en aquest
indret, la meva ànima no
ressona gairebé en cap cosa.
En tornar a casa, cercaré
a qui subtilment em va
empènyer.
Hem d'esclarir els fets i
els per què.





Adela Payá i Prats
      




Pintura: 1.- Manuel Castro Báez



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada