Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dimecres, 29 de juny del 2022

RAFAEL ALBERTI





 




RAFAEL ALBERTI
    (1902-1999)



<LO QUE DEJÉ POR TI>


"Dejé por ti mis bosques, mi perdida
arboleda, mis perros desvelados,
mis capitales años desterrados
hasta casi el invierno de la vida.

Dejé un temblor, dejé una sacudida,
un resplandor de fuegos no apagados, dejé mi sombra en los desesperados ojos sangrantes de la despedida.

Dejé palomas tristes junto a un río,
caballos sobre el sol de las arenas,
dejé de oler la mar, dejé de verte.

Dejé por ti todo lo que era mío.
Dame tú, Roma, a cambio de mis penas, tanto como dejé para tenerte".



Rafael Alberti
     


                       💎💎💎



< EL QUE VAIG DEIXAR PER TU>



Vaig deixar per tu els boscos, la meva perduda arbreda, els meus gossos desvetllats, els meus imperiosos anys exiliats fins gairebé l'hivern de la vida.

Vaig deixar una tremolor, vaig deixar una batzegada, una resplendor de focs no apagats, desistí de la meva obaga en els desesperats ulls ensangonats del comiat.

Desatenguí colomes tristas a vora d'un riu, corcells a sobre del sòl de les arenes, vaig deixar de flairar la mar, vaig deixar de veure't.

M'absentí per tu de tot allò que n'era meu. Dóna'm tu, Roma, a canvi de les meves penes, tant com abjurí per tal de tenir-te.




Rafael Alberti
           💜


Pintures:
                 1.- Santiago Rusinyol
                 2.- Ramón Casas
                 3.- Jonathan Eastman Johnson


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada