Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

diumenge, 12 de juny del 2022

OCTAVIO PAZ




 





OCTAVIO PAZ

(1914-1998)



<LA CALLE>



Es una calle larga y silenciosa.

Ando en tinieblas y tropiezo y caigo

y me levanto y piso con pies ciegos

las piedras mudas y las hojas secas

y alguien detrás de mí también las pisa: 


si me detengo, se detiene;

si corro, corre. Vuelvo el rostro: nadie. 


Todo está oscuro y sin salida,

y doy vueltas y vueltas en esquinas

que dan siempre a la calle

donde nadie me espera ni me sigue,

donde yo sigo a un hombre que tropieza

y se levanta y dice al verme: nadie.





Octavio Paz




                                💎💎💎



<EL CARRER> 


N'és un carrer llarg i silenciós.

Andarejo entre tenebres i ensopego i caic 

i m'aixeco i xafigo amb peus cecs 

les pedres mudes i les fulles seques

i algú al meu darrer també les trepitja: 


Si m'aturo, es deté;

si alço el vol, arrenca a córrer. Giro la cara: ningú. 


Tot es fosc i sense sortida,

i giravolto i faig giragonses en cantonades

que donen sempre als carrerons

on ningú m'espera ni em segueix,

on jo empaito a un home que entropessa

i s'enlaira i diu al veure'm: ningú





Pintures: 1.- Jack Vettriano

                 2.- Pamela Contreras 


                            🍀






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada