Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dijous, 15 de novembre del 2018

AVUI, HI SÓC UNA ALTRA...





AVUI, HI SÓC UNA ALTRA...!


Avui em desfaig en ruixims i,
no hi sóc jo,
hi veig ombres per tot arreu;
les meves òrbites oculars
em fan males passades,
enfoquin a uns altres llocs,
s'esbarrien per paratges
desconeguts i, al mateix
temps, s'hi engarzen amb veus
guturals, les quals desconec.

No entenc el procés pel
qual, n'hi ha jorns què es
tenyeixen de fosc, o de gris,
de ranci, o de platejats,
amb un estol de nuvolades
gruixudes i, pluja de fang.

Cristalls embrutits de bru;
rostres compungits;
paviments a les voreres
ben relliscosos,
on de tant en tant,
els paraigües voletegen a frec
de les rajoles mullades.

Avui em desfaig en ruixims i,
no hi sóc jo,
una taca: cristall de lluna,
n'és clapada de marronós
i, jo hi sóc això, amb
sentiments demanant permís
al cor, per tal de poder-me enfugir..

Andarejo amb la sensació de
xafigar grans de raïm;
d'acolorir-me'n
les galtes de suc de magranes;
de rodolar pels sòls com si fos un
floc de neu;
d'enllustrar-me'n amb oli d'oliva;
de tenir-ne l'ànima encongida
entre barrots,
d'haver-se-me negat
la possibilitat d'altres camins;
de quedar-ne reduïda a empremta isolada.

Avui, hi duc a sobre meu una
munió de cors;
el pes n'és immens,
gairebé no ho puc suportar.

M'assec, engego la música i,
m'adormo, hi tinc molt de fred,
miro als arbres i, llangueixen
de llàgrimes d'aigua.

Avui, hi sóc una altra, i per això
ploro desconsoladament, fins
a buidar-me'n del tot. M'abraço
de l'arbre de la vida i, li'n demano
que em nodreixi de la < Saba vital>.



Adela Payá i Prats
🌻🍀🥀🎈🌹

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada