Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dissabte, 3 de novembre del 2018

L'ESTRANY DEL PERIÒDIC...!

FERNANDO BOTERO



L'ESTRANY DEL
PERIÒDIC...!




Els carrers gelats
amb uns pocs raigs
enllumenant el poble,
em fa una mica trista.

Ja no trobo raons per
estar-me'n ací, però és clar,
que el què anhelis no
hi pot ser, perquè
de vegades,
poques coses hi poden ser.

A contracor, has d'entrellucar
el què no desitjaries mai
que hi fos present.

Polítics, injustament empresonats,
a les garjoles dels fardatxos;
jutges camaleònics; i lleis retorçades, fetes a la mida dels malvats.

Avui, n'és un jorn grisenc, trist,
i, amb les esperances minvades,
on te n'adonis que vius encerclada
d'immundícies, que tant i tant
poden costar per desempallegar-te-les.

M'assec a sobre d'un banc de
marbre i, miro gent estranya que
no m'hi són gens grates;
un home gran, s'hi sent amb
el dret d'importunar-me i,
periòdic en mà, comença a
despotricar  dels engarjolats.

De bon grat li n'hagués fet
un carxot, .....M'aixeco i marxo
desconsolada, mentre al darrere
escolto insults desproporcionats.

D'on surten tantes rates maldestres
que tanmateix  es complauen
del sofriment i, del turment dels
altres...?

Un dia llangorós i, el poble amb les
clavegueres obertes. Una flaire
a ranci i, a pútrid....Me'n vaig a casa
a plorar per tanta merda amuntegada.

Potser amb la salabror dels regalims, hi pugui netejar aquesta  podridura.
Demà per sí de cas, m'enduré una
gaiata, per si arribés el moment
d'haver de defendre'm..






Adela Payá i Prats
😣😝😓😭




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada