Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dijous, 10 d’octubre del 2019

DE TORNADA A LA LLAR...!




NEBULOSA DE LA HÉLICE.





DE TORNADA A LA LLAR...!


Quants camins he hagut
de vagabundejar a soles,
sense mans ni anses, a les
quals, poder agafar- me'n.


Quantes paraules n'he hagut
d'engolir-me-les, per no
delatar-ne als abusadors
de les innocències i, de les
fragilitats.


Quants dogmes n'he hagut
d'escoltar, sense creure-me'ls,

fer acte de presència
als cults oficials, maleïnt el no poder escapolir-me'n.


Quantes estimes mentideres,
n'he hagut de suportar, perquè
ignorava aleshores, que gairebé
alguns, empraven les mentides 

per a assolir sadollar-se'n
dels conqueriments.


Hi visc enmig de les xàvegues,
i, em detecten de seguit
en voler enfugir-me'n.
Sonen alarmes i premen
botons, quan hi estic a punt
d'escabullir-me'n.


Hostatjo les morades irreals,
on a tothora, ens televisen un munt d'hologrames. La seva finalitat la desconec.


N'estic de volta de tot i, només
vull tenir-ne la capacitat per
saber marxar amb dignitat
i, no extorsionar-ne a cap ni un.



Retrobar el camí de tornada
a la llar i, recapacitar sobre 
tot açó què n'he viscut,
sense llàgrimes,
sense escenificacions,
amb tota naturalitat.



Al cap i a la fi, el meu 
passeig per la Terra,
m'hi ha semblat una mica
evocador i, alhora, 

forassenyat.




Adela Payá i Prats
🌹❤🐦⏳


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada