Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

divendres, 7 de febrer del 2020

FLUORESCÈNCIA...!







FLUORESCÈNCIA...!




Flors de paper
amb pètals
inscrits de partitures
i, d'estrofes rimades.

Un cant de joia
neixent, ens mostra
en aquell nard
la puresa enardida.

Perfums de versets
amorosits, em rebleixen
d'esperances,
m'empenyen a llevar-li'n
les sabates als
esclafa poncelles.   
  
Em banyo enmig dels
lliris blancs,
on enllà, tal vegada,   
tu, hi seràs, vestit
de tija platejada.
    
Hi vas ser l'acompanyant
en la foscor;
el disc rodolant,
declamant mots
d'arc iris;
l'amic purpuri què
sempre em deia: avant;
la promesa acomplida;
el consol a les nafres
obertes, espargint-les
de polsim curatiu.

Abillada amb ropatge
esblaimat, t'ofereixo
les meves mans,
per tal de muntar als
zenitals i brodar- los
de violetes.

Al teu cor, un dia
qualsevol, diluviaran
ruixims de lilàs,
aleshores, endevinaràs
quan clivellat i esquerdat
n'era el teu terreny
estrinxolat.

Tanmateix, acomençarà
a dintre teu, una eclosió
de brostatge lumínic.


Descobriràs com el pàlpit
de les emotivitats 
expandirà la teva saviesa, 
de llavors ençà, 
arrupida per les eclosions 
dels capolls.  





Adela Payá i Prats
             ☀️
       


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada