Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dimecres, 2 de gener del 2019

UNA MISSIÓ QUE ACOMPLIR...! 






UNA MISSIÓ QUE ACOMPLIR...!


Hi veig moltes estrelles dansar
a dintre del poalet emplenat
d'aigua clara, sota un arbre encantat.

Aigua diamantina, espurnejada
de brillantor, què a tota mi
m'encisa de sortilegis.

A d'ell, a l'home avinagrat,
l'he contemplat enganxat
d'un braç d'estel,
escridassant com un foll.


Ploriquejava llagrimons
platejats i, en remoure el líquid
amb la mà, a dintre del cubell,
la meva pell n'ha restat tatuada amb la seva imatge per tot arreu.


Ara balla per sobre meu,
travessa el meu cos de dalt a baix, coloreja de molts pigments la meva cotna i, aquest vespre hi semblava una apatxe.

Hi veig moltes estrelles ballar a dintre del poalet emplenat d'aigua clara, sota un magnoli enrossit.


En abocar-me dessobre d'ell, un tentacle d'esquerdill, me n'ha dut a recer d'un elf estel.lar,
que tot d'una, me n'ha retornat
els meus contes lladrunyats per la paüra d'una muller esporuguida. 


Al matí, en descloure els ulls, un grapat de donyets, se'n sortien de les arestes d'una llamborda trencada.
Al meu llit se n'han pujat, tots alhora,
el rostre me l'han esquitxat amb perfums de roses, i en emmirallar- me en un petit espill, que m'han mostrat,
me n'havia transformat en una fada ben menuda, la qual, havia d'acomplir- ne la missió de desenganxar criatures amoïnades, des dels astres esberlats i,
de recuperar- ne llibres infantils soterrats als espais jamai albirats per ningú.





Adela Payá i Prats
               .🐽🤣😎👿☻                

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada