Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

divendres, 31 de maig del 2019

UNA PAUSA ENMIG DELS DOS...!

MARC CHAGALL





UNA PAUSA ENMIG
DELS DOS...!



No et contemplis tant
al davant dels espills;
emmiralla't una mica
als nostres ulls ..!


Asseu-te al meu costat,
parla amb mi,
buida't de les teves afliccions; 
aprèn a confiar ...!


No em tractes com sí fos
un ésser de neulines;
hi sóc arran teu
en cada pensament,
en cada sentiment,
en cada acte creatiu.


No hi vulguis lluir a cada
segon, com un cossiol de flors
acabades de brollar.
Escull qui vols ser-hi,
i, no parles d'amor,
sí sents temença per qualsevulla
essència que hi respiri vida.


Deixa'm que recolzi el cap
a sobre dels teus muscles;
de tant en tant, m'agrada
saber que hi ets amb mi. Deixa'm ennuegar-me de tu, treure'm de dintre de la gola, els cadenats de nus.


A cap ni un, no el subjuga
viure arraulit en les tristeses,  
tothom vol excel.lir-se'n amb
les gaubances.



Ningú, no s'hi delecta per
envoltar-se'n d'angoixes,
malgrat no hagin
assolit del temps, per fruir-ne
de les joies.
La melangia, que hi tingui la
durada d'un sospir.


La bellesa que tant enyoris,
afegeix-la als lligams que
a tots dos plegats ens
custodien alhora, entre fils
despenjant-s'hi des de les
airines.


Atreveix-te a ser tendre
amb mi;
mira'm amb llambregades
de perpetuïtat;
parla'm paraules
cadencioses;
no hi vagis tant de pressa;
no corris més del degut.



N'estic a recer teu,
tractant de rescatar a l'home
del qual m'hi vaig enamorar,
aquell, que aleshores, escrivia belles paraules i, no s'omplia de rancúnies.
                 

Adela Payá i Prats
😥🙄👣🙃😦👫🕴

     

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada