Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

diumenge, 29 de desembre del 2019

DELS PENYALS FINS MÉS AMUNT...!

MONTCABRER





DELS PENYALS
FINS MÉS AMUNT...!




Hi vaig venir
al món en cistell
endolat.
Per a viure n'havia
de seguir lleis
en contra del relluc
de les poncelles;
i, malgrat això,
em deien rebel
per lluitar a favor
de la vida, i de la
bellesa.
En cercar el meu
amoret,
n'havia d'acomplir
regles d'or i, de
puixances,
a la qual cosa
m'hi vaig negar.
Ell, en feia flaire
a gespa mullada,
a mans arreplegadores
d'oli, a foc recent
encès, a una saviesa
ancestral, estripada
per les sofrences
i, el patiment.
Però els qui s'enfeinen
per destruir qualsevulla
llavor amorosida, 
ens van venir al darrere,
reblint-nos els viaranys
de molts paranys.
No ha hagut descans
en les seves malifetes. 
Hi vaig aterrar ací
amb èlitres de purpurines,
però, a poc a poc,
se'n van emmusteint,
fins a caure, reduïts
en volves de polsim.
Penjo a l'arbre
invisibilitzat, missatges
de súplica,
ell, m'abraça càlidament
i, m'ha promès
llegir-los a espai
i, amb deteniment.
Em diu què en uns
dies en rebré la
resposta.
Marxaré a dintre
d'una bombolla
blau de cobalt, tan
gran com un planeta;
en mostraran
senderols lluminosos,
on reaprendré un munt
de coneixements
oblidats.
Recuperaré la meva
història ocultada;
en sabré dels meus
origens;
em relataran les
epopeies fidedignes
de Gaia;
ja què l'arbust em
comenta què qualsevol
humà, pel fet de néixer,
en té dret a la veritat. 
A la fi, em sortiré
d'aquest desgavell
d'invencions i, de tantes
engalipades
relatades amb un
gavadal d'afegitons
i, de pellingots.
Em mudaré amb
dalmàtiques glauques,
enduré diadema anyil
i, a pleret, travessaré
el cinyell de Van Allen.
No puc romandre
per més temps
ensopegada a dintre
dels brous de cultiu.  
Hem de traslladar-nos
a una Terra Paral.lela.
 







Adela Payá i Prats
              🌞
 







 



  


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada