Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

divendres, 18 de març del 2022

ANTONIO MACHADO







 



ANTONIO MACHADO

      (1875-1939)

     

       Modernisme 

    Generació del 98





<YO VOY SOÑANDO CAMINOS>



Yo voy soñando caminos

de la tarde. ¡Las colinas

doradas, los verdes pinos,

las polvorientas encinas!... 


¿Adónde el camino irá?

Yo voy cantando, viajero

a lo largo del sendero...

-la tarde cayendo está-.

"En el corazón tenía

la espina de una pasión;

logré arrancármela un día:

ya no siento el corazón". 


Y todo el campo un momento

se queda, mudo y sombrío,

meditando. Suena el viento

en los álamos del río. 


La tarde más se oscurece;

y el camino que serpea

y débilmente blanquea

se enturbia y desaparece. 


Mi cantar vuelve a plañir:

"Aguda espina dorada,

quién te pudiera sentir

en el corazón clavada".



Antonio Machado



                      💎💎💎



<JO VAIG SOMIANT CAMINS>



Jo vaig somiant camins

del capvespre. Els turons

daurats, els glaucs pins,

les polsegoses auledes.!



Per on anirà el viaró.?

Jo vaig cantant, viatger

al llarg del senderol...

la tarda a l'hora foscant.

"Al cor en tenia 

la fíbula d'una passió;

aconseguí arrencar- me- la un dia:

Ja no sento el cor." 


I tot el camp un moment

hi resta mut i obagós,

maditant. Dringa el vent

a sobre dels àlbers del rierol. 


L'horabaixa més s'enfosqueix;

i el caminoi que serpenteja

i feblement blanqueja

s'enterboleix i desapareix. 


El meu cantar torna a gemegar:

" esfilagarsada fíbula daurada,

qui et pogués sentir

a dintre del cor entaforada."




Antonio Machado 


  


Pinturas: 1.- Cristina Alejos

                 2.-Claude Monet

                 3.- Edouard Manet

                 4.- Camille Pissarro

                 5.- Rubén de Luis



   

                                🌳




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada