Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dimarts, 15 de març del 2022

VINE...APROPA'T..!


 




VINE...APROPA'T..!



Flor de cactus,
hi sóc,
on una vegada
a l'any rebrollo entre
el fullam punxós.

Isolada al bell mig
dels deserts romanc,
de Sol emplenada
durant els dies i,
fredorada a les nits.

Complaguda d'aquest
immens silenci,
a la meva ànima
s'ha instaurat un carroll
de campànules.

Imagino quan suggestiu
seria entapissar de verd
les catifes arenoses,
i, fer- ne rebrostar arbres
frondosos i majestuosos,
excavar pous d'aigua i
donar- li'n vida a un
paratge talment ofegat.

Flor de cactus
hi sóc,
on una vegada
a l'any rebrollo entre
el fullam punxós.

A l'Univers de tant
en tant, li demano
escoltar la teva veu,
i sentir-me audiblement
acompanyada.

Oferir-te només puc
els fiblons que he anat
amuntegant al llarg
del temps,
però ara m'agradaria
mostrar- te aquesta bella
flor llumenera
de blanc envellutada,
que tan sols en té la
durada d'unes hores.

Una floració per any,
i, tant de bo, vinguessis
en el seu moment
propici...
Vius com cargol a dintre
del teu cascaró i jo
com una fíbula em distrac
al davant dels meus
enemics.
 
Et trobo a faltar
i, m'entristeix com tothom
fuig del meu costat
per recança a les
possibles burxades,
almenys ara, en fan
esclat les poncelles.

Vine a veure- les i, de
pas aprofitaré per
a perfumar- te
dolçament i, fer- te
eixes abraçades que
tostemps hi vaig haver
d'abstenir- me d'elles
per esglai al teu rebuig.

Flor de cactus
hi sóc,
m'anomenen flor de
lluna, pensen que el
meu origen n'és
tropical, però
submergida en indrets
de secà,
també conflueixo.

Ningú mai no ha descobert el lloc on
resideixo,
i, per on m'estic puc
assenyalar
jaciments d'aigua encara
per endevinar.

Flor de cactus
hi sóc,
esperant que tu
hi siguis el primer
en desvetllar el misteri.
Apropa't i no tinguis
esporuguiment per
abraçar-me
amb els teus ulls de
castanyetes.





Adela Payá i Prats
 🌸

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada