Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dimarts, 30 d’abril del 2019

MUNTANYES DE VIDA...!







MUNTANYES DE VIDA...!



Seguiré els passos
alentits dels centpeus,
escarbotaré el terrís
cercant el meu lloc.

Ja tot ho albiro amb
ulls bruns;
cargolar- me, em dóna
l'escalfor del meu cos.


L'ambició s'ha vista
transformada
en un somni de colors,
en un Paradís per a tothom.

A mesura que hi vas acomplint
anys, les possibilitats
de cristalitzar una il.lusió
van minvant de mica en mica.

Pots marxar amb saquets
de quimeres i espargir- les
en uns altres mons,
però no ací a la Terra.


Encara què alguns es plauen
per fer-te sentir impotent,
tu, vas arreplegant utopies
què a poc a poc, hi aniràs
plasmant-les de realitats.


El cuc és descargola, avança
esllavissant- se per la gleva, 
s'atreveix a ser valent i audaç;
en trobar-se atacat, expelirà
els seus propis verins.


A risc de perdre la seva vida,
sap què a la fi, la Mare Terra
l'acotxarà i, envoltat de molsa
marronosa, desplegarà
comiats d'abundor per sobre
de les catifes glauques.


Seguiré els passos
alentits dels centpeus;
qualsevol batec en contacte
amb el tarquim, el percebré;
un munt de pulsacions
vibraran a l'entorn del meu
cos anellat,
i, això, em farà pensar què
hi formo part d'un cicle
vital, en aquest Sistema Solar.





Adela Payá i Prats
🍀🌱🌹🏵🌵☘









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada