Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dijous, 9 de gener del 2020

REPTES A SEGUIR...!








REPTES A SEGUIR...!





Amagada al bagul,
des de fa ja tant
de temps,
m'enredo amb
el meu vestit,
compost de fils de
teranyina, circundant
tot el meu cos.


En escoltar les teves
passes, t'escridasso
en veu altívola per a que
òbrigues la cobertora.
  

Sembli ser què no
em veus, perquè
ara mateix n'has ficat
un munt de quartilles
a dintre de l'arqueta.
   

Entre valves de cloïsses
hi visc hostatjada,
fugint dels qui qualsevulla
cosa desfan, pel gust
d'arremetre contra tot. 


M'esparvera la crueltat
d'alguns, per això,
potser, encara, no n'he gosat
per treure el cap de dintre
de les closques, conquilles,
curculles i, tot tipus de
tapadores.


Ploriquejo per dintre
en sotjar tant de
maltractament.
D'on surten els destructors
de Vida?
Els qui tot ho cobdicien,
els qui atemptin contra
el criaturam...?



Al dessota d'un arbust
entre les seves arrels
m'hi estic nodrint
a glops de saba,
aprenent com rebrostar
des del terregam,
minvant la por per
resplendir amb cara
descoberta, sense
temences, 

alliberant- me
per tostemps.

 
Els arbres, m'ensenyen
el sentit de la llibertat;
com dissipar les temences 
serà una lliçó encoratjada.


Trascendir-ho tot n'haurà
de ser la meva ensenyança
més àrdua;
fer-me immune als dards
de qualsevol, requerirà
del seu temps;
aprendre a no esperar
res de ningú, serà
energitzador;
continuar andarejant pel
meu senderol,
sense girar l'esquena
serà tot un repte.


   



Adela Payá i Prats
             😄

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada