Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dimecres, 7 d’agost del 2019

ALLIBERADA DEL TOT...!

REMEDIOS VARO 







ALLIBERADA DEL TOT...!


Per voler estimar-te,
t'hi vas esforçar per
despenjar-ne els enramats
encelats,
i, les flors emporprades
es vestiren de navilis,
dessobre de les aigües
embravides.


A la gleva, novament
la germinàrem,
i, les ventades, encara
enduien inscrits els nostres
noms, als angles de les
petalines dansarines.


Per voler estimar-te,
em vas regalar anells
d'estany, què n'èren fets
a la mida d'uns altres dits,
em vas enviar disculpes
envellutades de falses
enquadernacions


A l'amor, mai no el vas
saber enaltir,
l'empolainaves
amb parracs i, sabates
foradades;
imitaves el cant atroç dels
qui fant mofa de tot,
abans d'omplir-se'n els
llambrots amb trossos de carn.


Per voler estimar-te,
t'hi vas fer bruixot de les
nits, ensinistrant llunes
de plom, per a que refulgessin com
estels platejats, 
però semblaves una trista
floricoll engalanada
de purpurines albines.


En descobrir tantes
floridures,
hi vaig marxar a les
llacunes cristal.lines,
on sota les seves aigües
em vaig esborrar
cadascuna de les teves
empremtes.


Voletejo lliure, i feliç  de
saber- me alliberada dels
filisteus, dels capciosos,
dels entabanadors.

Per voler estimar- te,
he deixat de sentir la
fortalesa per fer- ho:
i, ja no t'estimo.

M'espera un camí preciós
al bell mig, dels firmaments.

 Endavant...Som-hi...!



Adela Payá i Prats
😄😃🤣😂😍🤔🤗

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada