Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

diumenge, 11 d’agost del 2019

El JOC DE LES LLUMS I DE LES OMBRES..



MARC CHAGALL




El JOC DE LES LLUMS
I DE LES OMBRES.
.


                                                                 

Darrere meu, feixos de llum
s’irradien fins a cobrir
les estances de molts centelleigs.

Els éssers alats m’hi acompanyen
per un breu espai de temps,
s’enrosquen al voltant del meu cos,
què de sobte, s’hi converteix
en una lluerna trontolladissa.


No parlin de morts ni de dols,
només venen a enlluernar-me
i, a fer-ne escapolir d’un cop,
a eixa ombra geganta, que
a recer meu, s’hi ha acomodat
i, m’ha fet entorpir-me’n de
molts destins joiosos.


Em comenten:


Una guspira, n’és l’existència,
vorejada per llambrots intermitents
que a intervals de segons,
s’entreobren i, mostren als vius
els túnels de fosquedat, per on
els deglutits, maldestrament,
ni se n’han adonat que han segut
devorats i, mastegats tots alhora
per afuades dentegades,
i, ja una vegada trinxats
a les esplugues dels enfosquits
han anat a sucumbir-ne.


Avui, éssers alígers, han vingut
a alliberar-me dels monstres,
especialment d’un, que n’era
el més perillós de tots.
A d’ell, l’han fet fora,
temporalment,
i, del seu cap han fet florir
 larves esmicolades
amb llavoretes d’honestedat,
on per tota la seva testerola
ha fructificat d’ous benaurats...


Afegeixen:


No exigim sofriments ni càstigs,
tampoc executem ningú,
tan sols, retirem dels camins
els obstacles que als humans
impedeixen la seva evolució,
ben bé, que això hi trigui
la durada d’un esternut.

N'has segut beneïda
i, ja mai més
aquesta obaga invasora,
la teva vida aclapararà,
ara hiverna a les coves
dels seus avantpassats
i, quan s’hi esparpilli
dels seus somnis,
en espurna de llum,
s’hi transformarà,
aleshores, ja no gaudirà
d’atorgar turment al seu proïsme.


Sí de cas la veiessis,
de res has d’espantar-te,
perquè en aquests instants,
sóc jo mateix....eixa pampalluga
que amb tu hi parla
i, que tant s’hi està
al davant teu, com a dintre
de les coves subterrànies.




Adela Payá i Prats
🙄😊😜🤗🤣🌺✨🍀
                                  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada