Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dimecres, 8 de febrer del 2017

EM COSTA RECORDAR...

VINCENT VAN GOGH ( 1853-1890 )
“ Dues Figures En El Bosc “

                                      

                                
EM COSTA
RECORDAR...


Em costa recordar
com és l’amor
de veritat…!

Aquests últims anys,
vivències truculentes,
imitacions devastadores,
gaubances arítmiques,
a sobre d’un escenari
emplenat d’actors teatrals...!

Què bé que representen
alguns, el seu paper
d’enamorats fingits,
per tal d’allargassar
les seves pellofes amb
escapolons de més...
Tatuen anells afegits
a les seves còrpores
ja una mica força
eixamplades.


Potser així, puguin
fer-se’n més impermeables
a les estimes...!

Teixeixin robes, cada vegada,
més emmidonades,
fins i tot, hi pots contemplar-ne
un reguitzell de punxons
esfilagarsats, sobreeixint
toscament, per fora de les seves
gavardines engrossides,
adquirint formes de garotes...

Em costa recordar
com és l’amor
de veritat...!

Un ésser llunyà, diluït
entre els estels platejats,
ha descendit,
la seva mà oberta
em posa al meu damunt
i, afegeix:

Fes remembrança.

I, és cert...!

A les fonts, els clapoteigs
de les aigües, 
ens taral·lejaven la nostra cançó;
les oliveres ens perfilaven
de glaucs i, d’esperances,
de promeses i, d’il·lusions;
els camins per on trepitjàvem
jugaven amb les nostres petjades
conjugant-se amb les nostres veus;
els pins ens aombraven
aquelles vesprades d’estiu,
on els nostres dits trèmuls
iniciaven els seus primers
passets d’amagatotis;
els cels estrellats jaspiaven
els nostres abraços nus
de moltes geometries;
i, la lluna s’hi acomodava
als nostres llavis difuminats,
fent gala en un instant,
dels seus quatre capells..

Em costa endevinar
com he segut capaç
d’oblidar-me’n
de tanta bellesa arrecerada
a dintre del meu cor;
ara, ja hi puc recordar
com és l’amor de veritat..!





Adela Payá i Prats

                                      

      

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada