Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dimarts, 18 de juliol del 2017

A UN AMIC ESTIMAT...





                           

                                 
                              

A UN AMIC ESTIMAT...



Tot hi anirà bé, amic.

Recolliré petxines
de molts colors
i, en arribar a la llar,
les envernissaré
com ho feia abans,
amb aquells còdols,
que hi vaig arreplegar
del fons del riu Cinca,
ben a prop de Benasque.

En descloure els ulls,
me’ls tenyiré d’aigua de mar
i, de Sol matiner;
nedaré fins a esgotar-me
d’anar enjogassant-me
amb les onades.

Tot hi anirà bé, amic.

Faré llargs passejos a vora
de mar i, riuré amb els raigs
solars, m’entristiré una mica
amb la lluna empal·lidida
i, amb peus descalços
rasclaré la sorra noctàmbula.

Aniré als escenaris musicals
on s'hi balla i, s’hi senten melodies,
i, amb somnieigs de sirena marina
fuetejaré amb la meva cua
timbals i, platerets..

Em banyaré a les nits,
sota un cel refulgent d’estels
i, en demanar un desig
als astres fugaços
sabré sí s’acompleix
en només rebre senyals llumeners
des del cel a la terra.

Vull que tu, gaudeixis molt
amb feina consagrada,
i, què els teus viatges a redós
del món, em facin albirar
imatges volanderes,
de tot allò que als meus ulls
els puguin emplenar de guspires.


Tot ens anirà molt bé, amic...!




Adela Payá i Prats



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada