Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dilluns, 31 de juliol del 2017

CREPUSCLE DE MAR..






Maldivas: el hermoso fenómeno
del “mar de estrellas
”Las Islas Maldivas son un verdadero paraíso de playas de arenas blancas y aguas transparentes.
Pero este paraíso ideal para disfrutar del sol, también tiene algunas sorpresas increíbles  durante la noche.
Es que allí se desarrolla un espectáculo  natural único  al que se llama : “mar de estrellas”.
El término correcto es bioluminiscencia o luz biológica  y básicamente es el
resplandor azul brillante
que reflejan los microbios 
marinos o fitoplacton, al ser perturbados.






CREPUSCLE DE MAR...!


Un escarabat roig, immens,
fa passejades per les rajoles
de la casa, em produeix tanta
dèria, que no sé sí esclafar-lo
contra les llambordes,
o agafar-lo de les seves potes
i, llançar-lo per la finestra.


Un Sol daurat amb polseres
ataronjades, em parla als
vespres, amb llengües que
desconec...
Hi fa giragonses
al voltant d’ell mateix,
i, ara que el contemplo de més
a prop, en puc albirar
un munt d’anells al seu
voltant...


La Mar cantusseja melodies
d’aigua i, de pedres menudes;
el ventijol, cada jorn li’n fa
d’acompanyament, i segons
el moment en pots escoltar
simfonies de ben diferents.


Un home entossudit em mira
inquisitivament, ...Parla portuguès,
i, alguna cosa sí que hi puc entendre.

M’invita a jugar a la pilota
amb el seu nét..


Agafo dos còdols i faig música
al so de les onades en arribar
a vora de mar;
de l’astre solar, se’n surt una
obaga colossal, amb forma de humà.

D’un bot saltironeja des dels raigs
llumeners fins la platja, i el perdo
de vista...Ara mateix llueix de
cos cristal·lí...


Al bell mig de l’oceà, esvoralls
de plomes blanquinoses,
imiten estels argentats,
i, fan de vànova a les aigües;
en endinsar-me enmig del
pèlag, tot el meu cos enlluernat,
centelleja de purpurines
platejades i, un esquerdill
enamoradís, m’ha endut
amb ell, ben a dalt, on em
fa petons amb gust de 
pa d’àngel i, pastissos de glòria.





Adela Payá i Prats
                🌻


                


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada