Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

diumenge, 21 d’octubre del 2018

ARRENCANT FLORICOLS.







ARRENCANT FLORICOLS.

N'és un comiat d'enfilalls
esfilagarsant-s'hi;
de pluges violàcies,
quallant la gleva  de
ruixims lilàs.

N'és un arreplec de poemes
fent cua a la renglera
dels qui hi seran cremats
a la foguera dels oblits.

No n'hi hauran parades
a les andanes del tren,
perquè hi serà un viatge
directe, sense aturar-s'hi
en cap estació.

A sobre dels cristalls
recolzaré el meu cap
i, potser el meu cor, s'acceleri
més de pressa, però
passaré pel teu poble de llarg.

Els records aniré dissipant-los
a poc a poc, entre perols
de núvols, què com bombolles
efervescents, es diluiran als cels.

Els conjurs de les benaurances,
els desfaré en petits grumolls;
els encanteris, de fades bones,
els desembruixaré i, ja res no
ens hi podrà engalzar.

Te n'adonaràs de sobte, per
una gelabror instaurada al teu
cos, què de tant en tant, et
farà tremolar....Cadascun dels
meus sentiments, dels meus
pensaments, s'anellaran a tu
per tostemps,....Aleshores,
et faràs més humà i, més savi;
és el meu regal de comiat.

Deixaré de protegir-te,
et deixo en mans del vent de Llevant;
sentiràs la meva partença
per un calfred irradiat al teu clatell.

Què la teva idolatria per tu mateix,
no et faci llaurar camps, per anar- ne capturant als teus banyetes
floricols.



Adela Payá i Prats
😌😮🛴

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada