Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dimecres, 8 de juliol del 2020

EFECTES CONTRARIS..!







EFECTES
CONTRARIS..!






Ens vam agafar
del cor amb el
palpís dels dits
lletosos.
Vagarejàvem al
mateix ritme, però
ho fèiem per
viarons diferents.
Somiàvem amb
les mateixes quimeres,
abillades amb
vestits dispars.
Un jorn, les melodies
desafinaren, 
hi vam seguir
partitures deslligades,
i, al bell mig del
meu pitram, menys
batecs s'escoltaven. 
Al darrere de les
nimfes corries
amb la llengüa a fora
com sàtir enclotat;
mentre, les fades
em pentinàvem
els cabells i, els
donyets em parlaven
de viatges estel.lars.
Eros, esgarrifat i
ben amoïnat, per
les teves traïdories,
et va cobrir el rostre
de pues de garoina;
de la testerola et va
fer rebrollar camps
de blat morat;
dels ulls davallaren
petites colobres
i, dels teus llambrots
s'esmunyiren panses
corrugades.
Esgardissada,
de cabells arrencats,
només hi vaig patir
d'empelts al cap.
Lluïa d'ales de corall
enrossit.
El més perjudicat
hi series tu..!
El nin de gerdons
amb les seves
dagues a dintre del
carcaix,
m'esmentava: 
que hi vas ser 

només tu,
únicament tu,
el què hi va fer
conjurs contra
les estimes,
simulant fingiments
de llauna rovellada.


 
 
 





Adela Payá i Prats
           💮🏵 
           
   

 


 
    



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada