Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dimecres, 6 de juny del 2018

BLANC I NEGRE...



LA PIRATA GRACE O’MALLEY


La historia de los mares
está llena de piratas, siendo
en su mayoría hombres,
pero también hubo mujeres
y en ella destaca la Irlandesa.:
Grace O’Malley




                  
      

BLANC I NEGRE...


( El joc dels oposats) 


Diuen que encara què els estels sempre brillen, els veiem a les nits pel seu rerefons obscurit.

És com el nostre amor tan oposat,sí, tu, ets estel, jo, hi sóc l'atuell negre: sí , jo, hi sóc esquerdill, tu, n'ets el contraposat de betum.

Un joc lluent i, aombrat al mateix
temps i, no pas, per això, se li resta
grandesa al conjunt.

Sí tu en vols lluir de brillants,
jo he de fer-te de màrfega ennegrida;
sí tu anhelis per jugar al conte
de l’ogre enfosquit, jo, he de ser-hi
la noieta de cor refulgent,
que se'n fuig del monstre.


Sí s’abracem i, es petonegem,
tots dos plegats, hi serem com
una lluna mig omplida de llum i,
mig escurada de claror.

Un ninotet amb semblant
de dues cares, essent només una.
O tal vegada, ens complagui més
l’esbarjo de despullar-nos a mitges
i, ajuntar els cossos per la part nua...?


Sí jo vull fer-ne de fantasma
invisibilitzat,
tu n’hauràs de ser el noiet
espantadís;
sí amb dentegades fúlgides,
en faig com sí et menjo,
per a evitar-ho,
n’hauràs de cobrir-te de glasses
que tot ho amaguin.


Sí hi faig de bona,
tu hauràs de fer-ne de rufià;
sí vols ser àngel, jo hi seré diantre.

N’és clar que mai no jugarem del
mateix bàndol.

M’he empolainat de pirata
i, amb la meva banderola de
calavera amb els dos ossos encreuats,
salparé la mar amb sabre de mitja
lluna, i punyal ben esmolat.


De qui et disfressaràs tu...?





Adela Payá i Prats
              🔔




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada