Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dimecres, 20 de juny del 2018

UN PENSAMENT, UNA ACCIÓ...!

CAMPS DE TULIPES A HOLANDA




                           

UN PENSAMENT,
UNA ACCIÓ...!


Fulles cantívoles i,
de respatller,
el tronc d’un pi;
d’escambell, un trosset
de terra amb pinassa i,
de rerefons, esperits perduts
volent-ne entaular diàlegs.

Converses amb les airines
i, tu, assegut a sobre d’un
banc de fusta em dius què
m’atansi. Empolainat amb
camisa roja t’esvaeixis i
vas trasmudant-te de lloc.

Malgrat els teus ganyots
ben endolcits he insistit en
romandre ajaçada al
damunt de la gespa.

Parlo amb l’astre Sol i
amb els escadussers nuvolets;
el cel, avui, més blau que mai
m’inspira de bells pensaments.

No vull marxar a casa,
voldria dissoldrem amb els
enagos de la Mare Terra,
i, restar per sempre contemplant
els estels amagadissos
a les matinades.

Tu, andareges a vora meva,
em mostres els llençols
enrogits i, de pas em llegeixes
poemes de la terra;
a cuita-corrents, es dirigim
a obrir-ne garjoles on han
empresonat una munió d’infants.

Despleguem les nostres ales,
comencem a donar-ne llibertat
als nens engabiats i, els amaguem
enmig dels camps de tulipes.

Els blancs cignes oculten sota
les aigües, ciutats envitrallades,
on la canalla n’és a frec dels
guardians aigualits, què ara mateix,
en tenen cura de cadascun dels
innocents.

No arrenqueu les tulipes, enllà,
encara s’arrauleixen alguns noiets
què hem aixoplugat fins a traslladar-los
al dessota del rierol...!  





Adela Payá i Prats





       



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada