Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dilluns, 25 de juny del 2018

REVETLLA SANT JOANERA...

REVETLLA SANT JOAN



                                    

REVETLLA SANT JOANERA...



Desitjos cremats a les foguerades
de Sant Joan, i a les airines han
fet revoloteigs de cendres encisades
per dur-ne a terme cadascuna
de les comandes.

En arribar a casa, dues ampolles
de vi ben buides, ballen i,
repiquetegen agafades entre
les meves dues mans.

Cada vegada amb més ràbia
les faig colpejar amb més força
i, a la fi: bategada de vidres
per tot arreu.

Em descalço i danso amb peus
nus a sobre dels vitralls,
cap ferida, la meva pell és
com el cuir, algú me n’ha
folrat amb peücs de coure.

Castanyoles se senten des del
saló, on no n’hi ha ningú,
i, de cop i volta, un quadre
des de les murades s’hi despenja
misteriosament.

Dues copes romanen a sobre
de la taula del menjador,
faig Xin-xin amb el personatge
esotèric i, bevem tots dos alhora
fins a buidar el líquid glauc.


Fem giravolts al voltant d’un
penjador de peu, i en tornar
el cap al seu lloc, me n’he adonat
de què hi era a soles; en mirar-me
la planta dels peus em
semblava que rebrollaven
roselles de mica en mica.

Dos bombetes de llum han fet
esclafits i, sobtadament me
les he hagut de veure amb
el foscam de l’alcova.

Tinc una mica de por i, unes
riallades entremaliades han
fet retrunys en tota la casa.

Crec que la beguda continua
fent el seu efecte afrodisíac
i lúdic, perquè ara mateix,
m’hi trobo brindant amb
un copó, de dintre del qual
se’n surten un munt
de brimarades...!


Estic al·lucinant...!




Adela Payá i Prats


                   

                            

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada