Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dimarts, 6 de febrer del 2018

DICOTOMIES...

PINTORA: ÀGUEDA CLIMENT I PAYÁ



                                

    DICOTOMIES...


Em reflecteixo al fons dels
teus ulls:
dos vaixells de vela;
en un, recorro el món per
tots els oceans, amb l’altre
naufrago a l’instant.

El mateix succeeix amb les
teves mans: una, n’és suau,
m’acarona de sovint,
l’altra ben asprívola,
s’alça per damunt del cap,
amenaçant tostemps.


El teu peu dret vol ballar
i, rodolar sense parar;
l’esquerre s’hi capfica
per fer-me la traveta.

Les teves oïdes van a
destemps:
una, tot ho vol escoltar,
l’altra pel contrari hi fa
el sord.

Un forat del teu nas
em diu que faig flaire
a violetes, el del costat
esmenta que n'és un
perfum de gessamí.

I, tu, tant m’odies
com m’estimes;
un camí ben complicat;
un jorn em puges als eteris
i, al següent ja n’estic
als inferns.

La teva dualitat em torna
ben boja, i ja n’he decidit
que no vull aquests amors
contraposats.

Marxo amb el cor trencat,
doncs, ja he cavil.lat que
vull enfugir-me’n de
cadascuna de les teves
dicotomies.




Adela Payá i Prats


     

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada