Quan arribi aquest jorn

QUAN ARRIBI AQUEST JORN...

GEORGETTE AGUTTE   ( 1867-1922 ) " Una Dona amb  un ram  de lilàs"                                              ...

dilluns, 13 de novembre del 2017

SENTINT A FRANZ LISZT…





                                 

SENTINT A FRANZ LISZT…


Vesprada silenciosa,
assossegada,
escrivint i escoltant
a Franz Liszt.

A la cuina una explosió:
dos bombetes de llum
s’han foses de sobte
amb un aldarull impetuós.

Algú, avui hi juga
novament amb els llums.

Ja sé què ets a casa, però si us
plau, inventa’t un altre joc.

Acabaré marxant de la llar
o encenent candeles;
els llums elèctrics em tenen
atemorida.

O són els meus dits què en
prémer el polsador de la llum
fa que tot hi quedi ben a fosc.


Uns guants aïllants he de
comprar–me i, posar-me’ls
cada vegada
què connecti alguna cosa.

El músic Franz Liszt
endolceix la meva ànima:
“ Consolation nº 3” “ Un Sospir”
“ Romance S 169 ( Bertoli )
“Liebestraum- Love Dream”

La música clàssica em guareix
de qualsevol mal,
fins i tot, dels esperits què
em visiten amb missatges
que no puc xifrar.

Ballo amb mi mateixa,
sigilosament,
em desplaço pels passadissos,
amb els llums apagats,
i, al lluny una espurneta
hi dansa al meu compàs.

No n’estic a soles...!      



Adela Payá i Prats







       
                            


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada